Mødelokale

4 grunde til du skal afholde dit næste møde i et udefraliggende lokale

Når du booker mødelokaler hos professionelle udbydere, får du flere fordele, som gør, at du kan fokusere al din energi på dit møde og dine gæster. Leder du efter mødelokaler i Kolding, kan du overveje, hvorvidt du vil holde mødet på et hotel eller en kro, eller om du ønsker en mere spændende lokation som Koldinghus eller Trapholt.

Hvorom alting er, slipper du for en del praktisk bøvl, når du lejer mødelokale. I denne artikel giver vi dig fire grunde til, hvorfor du bør afholde dit næste møde i et udefra liggende lokale.

1. Du får stillet AV- og it-udstyr til rådighed

Når du booker mødelokaler ude fra, slipper du for selv at stå og rode med ledninger og opsætning af elektronik. At elektronikken og it-udstyret virker, er vigtigt for, at mødet kører på skinner. Lukker PowerPoint-præsentationen ned midt i et foredrag, skaber det unødvendig ventetid, og det bryder med mødeflowet.

Du undgår sådanne scenarier, når du booker lokaler hos professionelle udbydere. Oftest tilbyder de også teknisk assistance, i tilfælde af at teknikken driller. Begynder projektoren at drille, står der straks en servicemedarbejder klar til at fikse problemet, så mødet kan fortsætte hurtigst muligt.

2. Du kan booke lokaler, der passer til dit arrangements tema

Arrangementer har som regel enten en faglig eller social agenda – og nogle gange begge dele på samme tid. Mange udlejere af mødelokaler og konferencefaciliteter tilbyder tematiserede lokaler, som understøtter formålet med dit arrangement.

Handler dit arrangement for eksempel om dansk sundhed og udvikling af velfærdsteknologi, kan du booke lokaler hos en udbyder, der tilbyder faciliteter i innovative omgivelser.

Handler dit arrangement derimod om teambuilding, kan du booke lokaler hos en udbyder, som tilbyder faciliteter, som fostrer interaktion og kommunikation mellem dine gæster.

3. Du skal ikke selv sørge for forberedelse af lokale og forplejning

En anden fordel ved at booke mødelokaler ude fra er, at du ikke behøver at stille stole og borde frem. Selv om det virker som en mindre bagatel at forberede mødelokalet, bør du ikke undervurdere, hvor tidskrævende det potentielt kan blive.

Det er nemt at hente stole til 10 mødedeltagere, men står du og skal modtage 200, kræver det straks mere tid at sætte stole og borde og samtidig gøre det, så inventaret fremstår pænt og nydeligt.

Derudover behøver du ikke købe og hente mad og drikkevarer til dine gæster. Udbydere af mødelokaler tilbyder tit mange forskellige forplejningsløsninger, så du kan finde en sammensætning, der passer til antallet af mødedeltagere og budgettet.

4. Du slipper at for at rydde op

Oprydning er en træls opgave, der bare skal overstås, men lejer du dit mødelokale, behøver du ikke selv stå for oprydning og rengøring. Det kan være, dine gæster er gode til at rydde op efter sig selv, men når du lejer lokale, skal du ofte aflevere det tilbage i samme tilstand, som da du fik adgang til det.

Men ligesom du har mulighed for at tilkøbe forplejning, har du også mulighed for at købe rengøringsservice. Alt du og dine mødedeltagere skal gøre er blot at møde op.

Leave a Reply